No tenia els 6 euros per la màscara oficial, però li passarem per alt la falta |
El passat 5 de novembre internet havia de viure la seva pròpia apocalipsis.
Anonymous, aquesta colla d'adolescents amb aspiracions a hackers "kiero jaquear el jotmeil de ni nobia grasias de antebraso", havia anunciat mitjançant un comunicat "ETA style" però sense txapela que atacaria Facebook.
En un avenç de l'apocalipsi maia del 2012, Anonymous pretenia fer caure el gegant de les xarxes socials per denunciar el "suposat lliurament d'informació dels usuaris a empreses i governs" i per expressar la seva disconformitat amb les polítiques de privacitat de l'empresa d'en Zuckenberg.
L'estratègia dels deixebles de V for Vendetta (una pel·lícula que només ha recaptat 70 milions de dòlars i que de retruc torna a estar de moda), passava per fer un atac de denegació de servei (conegut com a DDoS en l'entorn geek, conegut com a ezo-qué-é-lo-qué-é en la resta d'entorns) que saturés els servidors de Facebook i deixés aquesta xarxa inoperativa.
Una operació collonuda, no creieu? Tombar Facebook. "Mola mazo" que deia el poeta d'Alcoi.
Però de cop, l'única persona del grup a qui no li apretava la goma de la màscara va pensar que si Facebook queia no es podrien comunicar pas amb els 170.000 seguidors que Anonymous té a la mateixa xarxa.
I com podria informar Anonymous de l'èxit de la destrucció de Facebook sense Facebook? Oh, paradoxa.
Per Twitter? Oh, espereu, que Twitter també és una de les empreses que conformen el nou eix del mal 2.0… Google+? LinkedIn?
Finalment, l'operació Facebook fou cancelada, perquè matar Facebook, Twitter, Google+, Youtube i tots aquests altres monstres socials era, en el fons, matar Anonymous. O com a mínim, deixar-los sense veu.
I així, sense voler-ho, Anonymous es va convertir en captiva de la seva pròpia paradoxa. I de, passada, també del sistema.
PS. Els membres i simpatitzants d'Anonymous, així com gran part del moviment dels indignatxxxs han adoptat la màscara de V for Vendetta com a símbol. En una nova paradoxa dels temps que corren, aquesta decisió ha suposat un reimpuls a la venda de màscares d'aquesta pel·lícula que han comportat un ingrés "extra" a multinacionals com TimeWarner (propietària dels drets d'explotació) i cadenes com El Corte Inglés.
Només la botiga de disfresses novallorquesa Rubie's Costume va vendre l'any passat, a un preu de 6 dòlars la unitat, més de 100.000 màscares, quan abans de l'aparició d'Anonymous i la popularització del símbol, no arribava a les 5.000 vendes anuals. No cal dir que el senyor Rubie s'ha convertit en un dels principals defensors dels moviments de protesta.
Com deia no fa pas massa The Guardian, "a symbol embraced by anti-establishment activists is, thanks to its popularity, helping to fill the coffers of a large Hollywood corporation".
Coses de viure en una societat captiva.
El famós drogadicte Alan Moore i en David Lloyd deuen estar contents; per culpa seva tenim a tota aquesta colla de mindundis amb aspiracions megal·lòmanes enganxats a la puta màscara (que han comprat al Norma Còmics, per més INRI).
ResponEliminaTambé, quan la protesta del 15-M estava al seu punt àlgid (és a dir, quan la pl. Catalunya era un twitter de cartró), vam haver de suportar fotos de perfil de Facebook que eren la puta-màscara-dels-collons (això sí, ara ja l'han canviat per la foto de les vacances d'estiu o per la foto amb la moto nova, etc.).
I pensar que tot això té origen en un puto terrorista catòlic...
Que els follin amb un pal a tots. Bé, al Moore no, que té pinta d'agradar-li.
És el que passa quan encobreixes el teu rostre, que tu mateix et fas "captiu de la teva propia paradoxa".
ResponEliminaFins aquí, l'article no m'aporta gairebé res més. Ah! Si. Que la xona de la foto està com borrosa. Li has passat un fotoshop per a treure-li el bosc?
Per fer honor al seu post tots hauriem d'haver comentat com anonims.... però pa' que'!
ResponEliminaLes xarxes socials, com el follar, estan sobrevalorades.
ResponEliminaI punt.
Doncs jo a la Portman melafo abans que parís. Ara com que és una puta jueva xoxopetao em fot el mateix fàstic que el 99.8% de les dones. Si tingués facebook ho posaria al murT...
ResponEliminaA través de la observació puc dir que: la gent autèntica, sensata i digna, fuig de les xarxes socials.
ResponEliminaAra només fa falta que m'expliqui el principi de peter i ja m'haurà alegrat la setmana. La propera xona sense retoc de photoshop. Gràcies.
ResponEliminaLlesca: Les revoltes de postal sempre tenen data de caducitat.
ResponEliminaL’única persona del grup, bla, bla, bla…: Bosc? Devíeu voler dir sotabosc. Sí, ‘he esborronat perquè ja sabeu que aquest és un blog decent, i certs continguts no hi tenen cabuda.
Srta. Tiquismiquis: Com anònims, amb la màscara posada i en boles.
El senyor gerent: I els moviments pretesament revolucionaris encara ho estan més de sobrevalorats.
Dr. Muerte: Paris, quina Paris? Hilton?
noVa Noa: i no és blogspot, en el fons, també una xarxa social?
Alyebard: Fa més mal el principi de Dilbert.
El que s'ha d'escriure per poder justificar la foto de la mossa...
ResponEliminamolt bo, estem atrapats!
ResponElimina